OpenCV (Open Source Computer Vision Library) Windows,Linux, Mac OS X, PSP (PlayStation Portable) platformları üzerinde çalışabilen, C diliyle yazılmış, gerçek zamanlı bilgisayarla görme (real time computer vision) ve görüntü işleme (image processing) uygulamaları için kullanılabilen, açık kaynak kodlu bir kütüphane. Intel tarafından geliştirilmiş, Willow Garage tarafından destekleniyor. SourceForge‘dan temin edilebilir. İçerdiği fonksiyonların bir çoğu platform bağımsız olarak çalışır. 2.0 versiyonundan itibaren,  C arayüzüne ek olarak C++ arayüzü de eklenmiş.

Günümüzde, OpenCV içerisindeki bilgisayarla görme ve görüntü işleme algoritmaları kullanılarak;

  • İnsan-Bilgisayar Etkileşimi (Human-Computer Interaction – HCI)
  • Nesne Kimliklendirme, Bölümleme ve Tanıma  (Object Identification, Segmentation and Recognition)
  • Yüz Tanıma (Face Recognition)
  • İşaret Dili Tanıma (Gesture Recognition)
  • Hareket Yakalama, Algılama ve Takibi (Motion Tracking, Ego Motion, Motion Understanding)
  • Çiftli ve Çoklu Kamera Kalibrasyonu ve Derinlik Hesaplama (Stereo and Multi-Camera Calibration and Depth Computation)
  • Hareketli Robot Teknolojileri (Mobile Robotics)

uygulamaları geliştiriliyor.

OpenCV kullanımının anlatıldığı güzel bir kaynak olarak, Gary Bradski ve Adrian Kaehler’in yazdığı Learning OpenCV: Computer Vision with the OpenCV Library kitabı öneriliyor.

Kütüphanenin son versiyonunu Windows veya Unix için temin edebilirsiniz.

OpenCV ile ilgileniyorsanız mutlaka göz atmanız gereken siteleri sıralayayım:

OpenCV, içerdiği işlevler sayesinde, endüstriyel ürünlerden güvenlik ürünlerine, oyun konsollarından mobese kameralarına, yapay zeka ürünlerinden medikal ürünlerine, belge işlemeden astronomiye birçok görüntü işleme uygulamasının geliştirilmesine katkıda bulunuyor. Eğer görüntü işleme ile ilgileniyorsanız, incelemenizi tavsiye ederim. OpenCV ile neşeli günler diliyorum. 🙂

yorum
  1. Bunyamin dedi ki:

    Merhaba, Görüntü işleme ile uğraşan bir öğrenciyim opencv’nin ne olduğunu öğrenmek için yazınızı okudum önerdiğiniz kitaba baktım, ben C# kullanıyorum opencv içinde C++’a geçmek istemiyorum benim gibi düşünen arkadaşlarda vardır kütüphaneyi henüz indirmedim indirmeden sormak istedim C# üzerinde de bu kütüphaneyi kullanabiliyormuyuz yada c# için farklı bir kütüphanesi varmı?

    • ranaalgan dedi ki:

      Merhabalar, bu benim de bahsetmek istediğim bir konuydu.

      .NET uyumlu programlama dilleri için OpenCV’nin wrapper kütüphanesi mevcut. Adı Emgu CV, bu adresten son sürüm olan 2.2.1’i indirebilirsiniz. Emgu CV tamamen C# ile yazılmış ve neredeyse tüm OpenCV fonksiyonlarını çağırmak mümkün. Detaylı bilgi için bu linki tıklayınız.

      Bunun dışında AForge.NET isimli framework’u de kullanabilirsiniz. Aforge.Imaging kütüphanesi içinde görüntü işleme işlemleri için çok sayıda method mevcut. Ayrıntılı bilgi için tıklayınız.

      İyi çalışmalar.

    • oğuz dedi ki:

      Merhabalar, Resim üzerinden göz bebeğinin yerlerini piksel cinsinden tespit edip, iki göz bebeği arasındaki mesafeyi de piksel cinsinden bulmam gerekiyor. Uzun süredir bunun üzerinde uğraşıyorum. C# kullanıyorum ve OpenCV ile gözleri buldurmayı başardım. Ancak gözbebeklerini bir türlü bulduramıyorum. haarcascade isimli xml dosyaları ile değişik şeyleri buldurabiliyoru. Yüz, gözlük, ve göz bulmada sıkıntı yok. Ancak gözbebeğini bulmamı sağlayacan bir haarcascade dosyası bulamadım. Doğru yoldamyım onu bile tam olarak bilemiyorum. Bu konuda türkçe kaynak oldukça az. İnglizce kaynaklarda da araştırıyorum ama işe yarar pek birşey bulamıyorum. Bu konuda bana yardımcı olursanız çok sevinirim.

  2. Çağrı dedi ki:

    Merhaba,

    Paylaştığınız kaynaklar ve bilgiler çok işime yaradı. Teşekkürler.

  3. ibrahimkaratas dedi ki:

    C# için openCvsharp kutuphanesini de kullanabilirsiniz.

  4. dilem dedi ki:

    merhaba sizce javada mı görüntü işlemek daha kolay c# ‘da mı?

  5. nily dedi ki:

    yazınızı okudum ve bir şey danışmak istiyorum. bir proje yapıyorum ve göz bebeğinin hareketlerini incelemem gerekiyor. Acaba bu konu içinde OpenCv kullanılabilir mi ?

  6. Ali dedi ki:

    Merhabalar Kolamaly gelsin. Çalışarınız çok güzel takip ediyorum sürekli. Bir şey soracaktım. Sizce C# ile mi bu yazıda bahsettiğiniz görüntü işleme, yüz tanıma v.s. işlemlerini yapmak mı daha kolay yoksa C++ ile mi. Üniversite 3. Sınıf öğrencisiyim. Bu konuları araştırıyorum. İyi derecede C bilgim var. 1. sınıfın 2. döneminde de java dilini ders olarak aldım. ama C kadar javada iyi değilim. orta derecede biliyorum javayı. Yeni bir dil ile kendimi daha da geliştirmek istiyorum hangisini önerirsiniz C# mı C++ mı?

  7. Ali dedi ki:

    Sizden özür dilerim Kolamaly diye bir şeyler çıktı yazım içerisinde. O kolay gelsin anlamında yazmıştım o cümleyi. kusura bakmayın. iyi günler.

Bir Cevap Yazın

